HTML

2009.07.28. 18:10 L.Tomi

Költözés

Ejnye de sokan követelik az új bejegyzéseket, otthonról bezzeg nem sok post érkezik... na, most majd megemberelem magam...  No, sikeresen beköltöztem az új albérletembe. Kissé messze van a központtõl, kb. 6-7km lehet az egyetemtõl. A szobatársam Mark szobafestõ, nagyon rendetlen alak, tegnap ahogy beköltöztem valahogy erõt vett magán és elmosogatott meg összeszedte a lomjait a földrõl, de a szobája még mindig olyan, mint ahol bomba robbant. Igazából néztem ennél jobb helyeket is, dehát ez az arc volt, aki elõször szólt, hogy költözhetek hozzá. Ugyanerrõl a környékrõl (Bayview) azóta már hívott egy másik fickó is, de mostmár ez így marad. Kivéve, ha a szobát, amit a lower east side-on néztem pénteken kiadják nekem, mert akkor valahogy meglépek Marktól. Az nagyon közel lenne az egyetemhez, nem kéne buszra költeni, stb. Nem annyira egyszerû itt szobát találni, rengeteg helyen próbálkoztam az elmúlt 2 hétben, mire összejött ez az albérlet. Legfontosabb, hogy nem mondd meg elõre, hogy magyar vagy. Ez van, ahol közöltem az elején, hogy hungarian intern vagyok, onnan soha nem hívtak vissza (kivéve Steve-et, de õt már ismeritek..). Aztán ha már ott vagy, akkor persze egybõl le fogják vágni, hogy külföldi vagy, de ha kedvesen mosolyogsz és szimpatikusnak találnak, akkor még lehet esélyed. Aztán azért sem jár pluszpont, ha csak pár hónapra maradsz. Nagyon sok lakást ingatlanos cégek adnak ki, náluk szinte kivétel nélkül 1 éves szerzõdést kell aláírni, tehát egy csomó lehetõség kiesett így. Olyan helyek esélyesek csak, ahol a tulaj adja ki a lakását, az ilyen helyek általában nincsen szerzõdés, a hónap elején fizeted a lakbért, hónap végén meg a rezsit. Kaució néha van, néha nincs, de a legtöbb esetben background check-et csinál a fõbérlõ, vagyis ellenõrzi, hogy tényleg fizetõképes vagy-e. Általában meg kell adnod az elõzõ lakóhelyeidet, a bankszámlaszámodat és hogy mennyit keresel. Felmondási idõ is szokott lenni, ez itt is 30 nap legtöbb esetben. Egyébként egy szoba bérleti díja 300-600 dollár között van havonta, rezsi nélkül. Persze ez attól függ, hogy melyik részén a városnak. A North Avenue-n lehet hogy olcsóbb, de oda épeszû ember nem költözik, az ugyanis a durva környék. Egy egyszobás lakások 500-1000, a kétszobásak 700-1500 dollár között mozognak. Persze lakást bérelni ingatlanos cégektõl lehet, akik ugyebár velem nemigen állnának szóba...
Ezerrel zajlanak a fesztiválok a városban, a múlt heti ItalianFest után most a hétvégén a GermanFest zajlott, mondanom sem kell, hogy ott tolongott az egész város megint. Ez most egy kicsit izalmasabb volt a múlthetinél, volt airshow is, mindenféle vadászrepülõk mutatványoztak a belváros fölött, egy párszor majdnem leugrottam a biciklirõl mikor arra jártak a gépek, mert iszonyatosan hangosak. Szombaton a költözés után nyakamba vettem a várost, a Germanfest-hez már kicsit késõ volt, egy pár thrash banda is nyomatta tegnap a városban, de sajnos net híján nem tudtam csekkolni a címet, ezért inkább lementem a közeli Cactus klubba a Russel Avenue-ra, ahol egy pár milwaukee-i blues/rock/alternatív/nemtudommilyen banda zenélt, nem is rosszul...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ltomi.blog.hu/api/trackback/id/tr371274108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robit_nesze 2009.07.29. 12:20:44

tolj fel képeket is. pl. a bringáról :-D
süti beállítások módosítása